Välkommen att bli en del av Nordens största mötesplats inom trädgård!

Vill du nå en intresserad och köpstark målgrupp av trädgårdsälskare? Då ska du vara med på Nordiska Trädgårdar våren 2026 och premiären av Trädgårdsmässan höst 2025, – där vi, utöver höstträdgården, även sätter fokus på inomhusväxter och gröna miljöer!

Två mässor – massor av möjligheter

Våra mässor är mer än bara utställningar – de är levande mötesplatser där du får chans att:

  • Sälja direkt på plats och möta kunder ansikte mot ansikte.
  • Bygga relationer och skapa värdefulla kontakter.
  • Lansera nyheter och visa upp dina produkter i rätt sammanhang.
  • Inspirera och sprida kunskap till en engagerad publik.
  • Få medial synlighet genom bevakning av nyhetsmedier och influencers.

Vill du delta på båda mässorna? Då har vi ett förmånligt erbjudande för dig! Kontakta oss så berättar vi mer.

En massa besökare vid en monter under Nordiska Trädgårdar

Trädgårdsmässan höst 2025 – en ny, inspirerande mötesplats

Hösten är en fantastisk tid för både trädgårdsliv och för att boa in sig med grönska och växter inomhus – och nu lanserar vi Trädgårdsmässan höst 2025, en intimare och mer fokuserad mässa med cirka 15 000 besökare. Här ligger fokus på:

  • Skörden och höstens trädgårdsliv
  • Inomhusväxter och gröna miljöer
  • Höst- och vinterförberedelser
  • Dekorationer inför säsongens högtider

Här möts odlare, experter och utställare inom de mest aktuella trädgårdsområdena för höst och vinter. Missa inte chansen att vara med från början och ta plats på höstens nya och spännande trädgårdsmässa.

Bild till vänster: En kvinna och en man som skrattar. Bild till höger: En glad kvinna som håller i ett apelsinträd

Nordiska Trädgårdar 2026 – Nordens största trädgårdsmässa

Varje år lockar Nordiska Trädgårdar över 50 000 besökare – allt från passionerade hobbyodlare till branschexperter. Här möts odlingsglädje, trädgårdsdesign och de senaste växtnyheterna under ett och samma tak.

Mässan är en unik mötesplats där ledande aktörer och småskaliga entreprenörer inom trädgård får möjlighet att inspirera och nå ut till en engagerad publik med ett genuint intresse för odling och grön livsstil.

Visste du att Nordiska Trädgårdar också är ett stort medieevent?
Mässan bevakas av nyhetsmedier och över 100 influencers, vilket skapar fantastiska möjligheter att öka din synlighet och bygga värdefulla samarbeten.

Vill du ta plats på Nordens största trädgårdsscen?

Vinnare av årets monter 2024 skylt

Redo att säkra din plats?

Hör av dig så berättar vi mer om hur du kan bli en del av Nordens mest inspirerande trädgårdsevent!

Kontakta oss idag för bokning och mer information!

Vad säger våra utställare?

Marcus Svensson Fyrås trä

Fyrås Trä

“Det bästa med Trädgårdsmässan är storleken på mässan, mängden människor och det stora blandade utbudet. Det är en jättebra marknadsföringsplats, där man på ett och samma ställe kan nå en stor skara av människor med intresse för trädgård och utemiljö. Här får vi ett ypperligt tillfälle att visa produktnyheter och material.”

 

– Marcus Svensson, Fyrås Trä

Ulf Fransson - Nelson Garden

Nelson Garden

“Ett företag som Nelson Garden är ganska opersonliga för vi finns överallt med våra produkter på nätet, dyker upp på annonser och i sociala kanaler. Men när vi får möjlighet att träffa våra kunder IRL på en mässa så slår det all annan kommunikation. Det bästa är tveklöst att mässan är en arena för hobbyodlare från hela landet.”

 

– Ulf Fransson

Stockholms Glasterass

Stockholms Glasterass

“Till Trädgårdsmässan kommer de kunder som tillhör vår kundkategori, det är här vi hittar våra kunder och knyter nya kontakter. Genom att ställa ut på Trädgårdsmässan vill vi visa att vi är en aktör att räkna med helt enkelt.”

 

– Jimmy Puolitaival, monteringsansvarig

Fiskars logotyp

Fiskars Garden

“Vi är är mycket nöjda med utfallet! Vi är med på Trädgårdsmässan för att träffa konsumenterna och höra deras kommentarer om våra produkter. Det är viktigt med den feedbacken för att vi ska kunna vidareutveckla våra produkter och vårt sortiment.”

 

– Rikard Fornbäck, trade marketing specialist

Flora Manufaktur

Flora Manufaktur

“Trädgårdsmässan är den perfekta mässan för att möta mina kunder in real life. Vi driver en webshop och därför är den personliga kontakten med kunden superviktigt för mig. Jag får många nya idéer från mötet med kunder som hjälper mig att vidareutveckla både produkter och företaget. Jag har knutit så många viktiga och intressanta kontakter under åren på plats när jag har medverkat på mässan.”

 

En man som klipper sin häck och lägger ris i en skottkärra

Hörby Bruk

“För oss är detta den absolut största trädgårdsmässan, och vi har ett sortiment som vi gärna visar upp här. Det är en chans för oss att träffa slutkonsumenterna som vi inte träffar så ofta annars eftersom vi arbetar med återförsäljare. Vi får många synpunkter och idéer av besökarna. Det är högt tryck hela tiden!”


– Johan Dravegård, försäljningschef

En man som sitter i sitt växthus med massa plantor

Berg & Nycander

“Det är viktigt för oss att vara med på Trädgårdsmässan för att visa kunderna våra produkter, att de kan både titta och känna på växthusen. Många besökare kommer väldigt väl förberedda. De är pålästa och har med sig frågor vilket är väldigt roligt.”

 

– Caroline Sandberg, vd

Impecta Fröhandel - Michael Karlsson

Impecta Fröhandel

“Trädgårdsmässan är den i särklass bäst arrangerade mässan i Norden, och det märks. Dessutom har den flest besökare. Det bästa med att vara med här är att vi får tillfälle att möta våra kunder och visa vilka vi är i verkligheten. Eftersom vi normalt säljer via återförsäljare och e-handel är detta ett gyllene tillfälle för oss.”

 

– Michael Karlsson

Patrik Andersson Gluggstorps handelsträdgård

Gluggstorps handelsträdgård

“Vi säljer alltid mycket på Nordiska Trädgårdar och går med vinst. Första året fanns det ett visst reklamsyfte, men nu känner folk till oss och vårt sortiment.”

 

– Patrik Andersson

En grön vattenkanna och trädgårdsverktyg - Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik

Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik

“Vi har varit med i många år och ser mässan som en bra plats för marknadsföring till konsumenter men även till andra företag. Mässan har en hög besöksfrekvens och är lite av en folkfest!”

 

– Bengt Larsson, vd

 

Daniel Sjöstrand från Gjordnära Tunnelväxthus

Gjordnära Tunnelväxthus

“Trädgårdsmässan är årets självklara höjdpunkt i trädgårds-Sverige. Vi är med för att det är den ledande trädgårdsmässan! Här finns gott om både branschfolk, media, inflytelserika personer och engagerade besökare.”

 

– Daniel Sjöstrand

Aerfast CAMO verktyg

Aerfast - CAMO

“För oss är det första gången vi ställer ut på Trädgårdsmässan 2019. Jag besökte mässan 2018 och upplevde vårkänslor, energi och kreativitet bland besökare och utställare som jag inte mött tidigare på en mässa som låg till grund för vårt beslut att ställa ut. Sen har vi produkter som passar besökarna perfekt!”

 

– Mikael Leppänen, Brand Manager

Nacka Värmdö Maskin logotyp

Nacka Värmdö Maskin

“Det är alltid mycket besökare och trevlig atmosfär, så det är därför vi kommer tillbaka år efter år. Nordiska Trädgårdar är ett bra ställe för oss att visa upp våra produkter på just för att det kommer så mycket folk hit.”

 

– Thomas Sundstedt, delägare

Tectorius ABs logotyp

Tectorius

“Eftersom vår verksamhet är väderberoende och vi inte kan utföra våra arbeten under vintern ligger Nordiska Trädgårdar bra till rent tidsmässigt. Vi har också märkt att det är bra för oss att vara med på mässan för att det skapar en kontinuitet och bygger förtroende för oss.”

 

– Anders Groop, säljare

Nordiska Trädgårdar säljteam

Tveka inte att kontakta våra säljare vid frågor.

Kirsi Hallberg

Säljare

Ann Wiklund

Säljare

Ann Wiklund

Säljare